A legnagyobb közúti vonat
kezdő 2006.02.08. 13:42
A Kenworth ausztráliai képviselete egy év alatt fejlesztette ki és dobta piacra a C510 Twin Steer elnevezésű teherautót. Az öt tengellyel szerelt különlegesség a megpakolt pótkocsikkal együtt kétszáz tonnás.
Ausztrália különleges személy és teherkocsijaival mindig elkápráztatja az autóbarátokat. A kamionoknál igazi csemegét jelent, hogy a sivatagi utakon engedélyezik több pótkocsi vontatását is. Innen származnak a híres és szuper látványos kamion vonatok (road train). A Kenworth C510 Twin Steer a rengeteg erőt és masszív technikát kívánó műfaj csúcsára érkezett. Mivel a vevők igényei mindenek felett állnak, a Kenworth helyi gyára és fejlesztőbázisa a C500-as sorozatból megalkotta az 510-et. A célközönséget a bányászat, a fakitermelés és a nehéz szállítmányok fuvarozására specializálódott cégek jelentik, ezért fontos követelmény volt, hogy a fuvarokat nemcsak aszfalton, hanem terepen is célba kell juttatni. Dicséretes a Kenworth gyorsasága, mert a tervből egy éven belül közúti közlekedésre alkalmas jármű született. Az amerikai teherautót Cummins QSK19 típusú, 19 literes turbódízel hajtja. Az Euro III-as környezetvédelmi előírásnak megfelelő motor 600 lóerőt teljesít 2100-as fordulaton, a 2644 Nm-es nyomaték pedig 1300-as fordulatnál jelentkezik. A finn Sisu által szállított tengelyekre egy Fuller gyártmányú, 18 sebességes váltóból megy át a hajtás. Az első két tengelyt kormányozzák, a három hátsót pedig hajtják. Az amerikai motor strapabírásáról és hűtéséről alaposan meggyőződtek. A 600 lovas műremeket a tanami sivatag 50 fokos melegében, durva terepen dolgozó, 400 tonnás szerelvényben használták. Különleges figyelmet fordítottak a hűtésre, összesen 1,22 négyzetméteres a hűtőfelülete a járműnek. A Cummins elnyűhetetlenségét bizonyítja, hogy a monstrum 20 ezer üzemórát képes megtenni nagyjavítás nélkül, ami közel 2,5 éves, megállás nélküli időtartamnak felel meg... A fejlesztő munkát nem egyedül végezte a Kenworth Ausztrália, együttműködtek a Brambles Industrial Service-zel. A szerelvény teljes terheléssel kétszáz új Suzuki Swift súlyát teszi ki, de senki ne gondolja, hogy a nagy test harminccal döcög az utakon. A Kenworth C510 Twin Steer leszabályozott végsebessége kilencven km/óra!

Forrás lóerő magazin
|